Börja om från början...

... börja om på nytt!
Nu börjar tankarna snurra kring att Ralph är hemma om lite mer än en månad. Det är ju ett gyllene tillfälle för mig att "börja om" så att säga. Ta lite longerings- och markarbeteslektioner. Gå igenom sadeln, kanske lämna den för luftstoppning istället. Ta grundläggande lektioner i exempelvis följsamhet, takt och lydnad.
Om någon sagt detta till mig i början av året hade jag småspytt lite. Jag var liksom någon annanstans då, än jag kommer att vara i februari. Kroppen kommer kanske inte att vara sig lik, Ralph kanske inte är sig helt lik heller (förhoppningsvis!) och jag har tid att ta det lugnt med honom. Det är inte utan att jag ser fram emot det. Sen vet man ju inte hur det kommer att bli rent praktiskt med bebis och så, men jag har bestämt mig för att se det som en nystart helt enkelt.
Längtar.

Kommentarer
Postat av: Emily

Det är nog smart att ta det lite piano men ändå komma igång att träna fort. Jag kände ju när jag tog min första lektion efter graviditeten att jag väntat för länge. Jag ville istället sätta igång innan jag började träna. Skulle jag göra om det skulle jag göra som du tänkt. Ta lektioner fast lugna i början. :)



Du behöver inte känna nån panik att ta hem Ralph. Jag förstår om du nu vill ha hem honom så fort som möjligt men känn ingen press från mig, jag tror det blir plats ledig i stallet så de kan vara där parallellt Ralph och Glen om det passar dig bättre under en period.

Tusen tack för det fins julkortet också <3<3

KRAM

2009-12-15 @ 17:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0