En lång tid

Femton år är en lång tid. På femton år hade jag utvecklats från en rund unge som hasade mig fram på rumpan till en rund tonåring som hasade mig fram i Kinaskor. Jag hade hunnit gå igenom många olika stadier - den räddhågsna femåringen, den förslagna sjuåringen, den ångestdrabbade fjortonåringen som skrev svarta dikter om den fjättrade Fenrisulven i min själ. (Ja, det är så man rodnar).
Och idag har jag och Andreas varit "ihop" i femton år. Är det inte smått fantastiskt ändå, att man efter femton år fortfarande kan bli lycklig av att se på samma nuna som man bligat på så länge?! Ibland drabbas jag av en stor lycka, lycka över att ha haft möjligheten att hitta någon som passar in i mina skrovligheter, som lyfter mig när jag är nere och som gläds med mig när jag är lycklig.
För närvarande är föremålet i fråga nere hos vänner längre ner på gatan och hämtar min blöta 60-tvätt, medan hans mat puttrar i ugnen. (Vi renoverar badrummet på nedanvåningen, så tvättmaskinen står på hallgolvet). Jag har tänt ljus och dukat, Lily Allen sjunger på Spotify och snart är han hemma igen.
Livet blir inte mycket bättre än såhär.

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Det låter alldeles fantastiskt och jag blir glad i hela kroppen av att läsa ditt inlägg!



Tänk att du och detta föremål för din lycka, snart skall få ett gemensamt föremål att älska förbehållslöst i lilla Mollis, och som faktiskt är hälften du och hälften han?



Vilket 15-årsjubileum!



Du satte ord på saker som Christian och jag faktiskt pratade lite om idag. Tänk att vi hittade någon som passade och kompletterade oss själva så bra när vi hittade varandra, vilken himla tur vi haft! Jag är så innerligt lycklig över honom, och han påstår sig vara detsamma över mig så jag får tro honom ;)



Stort grattis på er 15-årsdag! Hoppas den blir minnesvärd och speciell <3

2009-12-05 @ 23:22:03
Postat av: Emily

Stort grattis på er 15-årsdag (i efterskott dock) !!!



Visst är det härligt med kärleken.. <3

2009-12-06 @ 20:28:58
Postat av: Lotta (Retzina)

Underbart! Jag brukar också tänka så när jag ser på Stefan. Vi har varit ihop i snart 13 år och han är verkligen min hälft (den bättre ;).

2009-12-07 @ 10:28:57
Postat av: Ylva

Åh, vad härligt! Och så klokt beskrivet! Visst kan man fascineras av glädjen i att "vara samman" - nästan som sammanväxta, fast inte hopklumpade, snarare som delar av samma skiva - eller den kompletta kortleken, eller varför inte perfekta biblioteket ;-) Visst är det härligt när man har en annan människa som är så nära och som samtidigt är någon som jämnar ut de hack & repor man själv kanske har?



Stort grattis till er båda på 15-årsdagen!

(tro mig, det blir bara bättre - jag och Hasse har ju hängt ihop i 29 år nu...) :-)

2009-12-16 @ 10:53:32
URL: http://mostermane.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0