Vi välkomnar Mollis den 22 december!

Inte ville Mollis lyssna på läkarna som försökte snurra henne, inte. "Det var en viljestark unge" konstaterade ena läkaren. "Som sin mor", la hon till. Förstår inte vad hon menade?! Jag som är så mild?
Det var inte skönt att bli utsatt för vändningsförsöket. Jag brukar inte vara pjoskig, men nej, det var inget för mig och Mollis. Andreas sa att jag grymtade någon gång (själv tyckte jag det kändes som om jag pjallade mig jättemycket!), och att han då förstod att det var jobbigt. Jag är ju rätt "tålig" av mig... Så när vändningsförsöket inte gick, blir det planerat snitt istället. Den 22 december välkomnar vi Mollis till världen!
Hjälp, så verkligt allt blev plötsligt! Vi ska bli föräldrar! Hur ska det gå?!?!

Kommentarer
Postat av: Irene

Åh det är lugnt! Du har ju tre veckor på dig att vänja dig vid tanken. Nästan...

2009-12-02 @ 13:53:01
Postat av: Petrus

Tre veckor är lååång tid.



När Love skulle födas och jag kom in på BB fick jag en chock av den lilla babysängen som de rullade in på rummet. Jag fattade bara inte vem som skulle ligga där! Men man vänjer sig.

2009-12-02 @ 16:50:58
Postat av: Lotta

Det kommer att gå hur bra som helst. När väl lilla Mollis är där kommer det att kännas som hon alltid funnits i era liv.

2009-12-03 @ 08:32:40
Postat av: Eleonor

Det kommer att gå hur bra som helst. Ni kommer att vara ena riktiga toppföräldrar.



Bara 2,5 vecka kvar nu alltså! Jisses vad tiden gått fort! (säger jag som slipper släpa på megamage ;) )



Spännande!!

2009-12-04 @ 11:41:52
Postat av: Linnéa

Jag får liksom gåshud på armarna när jag läser om det. Gåshudad och med fukt i ögonvrårna.



Jag gillar redan Mollis. Hon har börjat visa sin bestämda personlighet innan hon ens sett dagsljus en gång. Det bådar gott för framtiden. Hon kanske vill ta över Moa när hon är tillräckligt gammal? Då har nog Mois lugnat ner sig. Mollis och Mois, jag tror att de kommer att ha en massa roligt ihop.



2009-12-04 @ 14:33:54
URL: http://lilling.wordpress.com
Postat av: Anna-Karin

Linnéa, jag gjorde ett löjligt namntest på facebook - "vad ska ditt barn heta" - och fick fram att hon skulle heta Moa. Är det ett tecken, månne?!

2009-12-04 @ 14:58:58
URL: http://anduin.blogg.se/
Postat av: carolina

Åh vad spännande! -det ÄR ju en väldigt bra vecka att vara född i, och så slipper hon ju bli ett måndagsbarn som några av oss andra ;-)



Förstår att är lite nervöst, men å andra sidan så kan det väl om inte annat vara lite praktiskt att veta NÄR hon kommer att komma.



Jag tycker att Mollis är ett väldigt fint namn, och det har hon ju liksom redan hetat ett bra tag nu, varför ändra på ett framgångsrikt koncept?

2009-12-04 @ 18:18:37
URL: http://ancarfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0