Vila vila vila

Nu är jag strängeligen ordinerad vila av barnmorskan pga sammandragningar igår natt. Det går bra även om hon kommer nu, rent biologiskt, för nu är det ändå inte långt kvar till när hon egentligen skulle kommit. Men istället för planerat snitt, blir det ju akut kejsarsnitt om hon vill komma ut nu. Och det är inte lika roligt med akut snitt som planerat snitt... Så idag åkte jag in någon timme till mitt jobb på min avskedsfika.
Jag känner mig så dum. Jag hade planerat att jobba veckan ut och göra en snygg överlämning. Nu blev det inte så. Sorgligt var det, fick fina tal som tack, smycken och blommor. Jag kommer att sakna dem jättemycket, mina arbetskamrater. Ja, jobbet också faktiskt.
Jag är inget bra på att vila. Men jag får väl försöka.

Kommentarer
Postat av: emily

Kram till dig!

Hoppas Mollis behagar stanna på plats dessa få dagar som är kvar- ska hon komma innan så röstar jag på måndag... då blir hon födelsedagskompis med Bus. :)

2009-12-10 @ 20:15:12
Postat av: Irene

Vila och du går inte riktigt ihop, det kan jag hålla med om. Men du får bita ihop! Och knipa ihop - så att Mollis håller sig på plats tills det är dags.

2009-12-11 @ 11:08:46
Postat av: A-K

Hoppsan, har visst råkat göra både kryddmuffins och jultryffel nu på förmiddagen... :o

2009-12-11 @ 12:10:34
Postat av: Petrus

Jamen, att baka lite i hemmet måste väl passera som vila? Är du ordinerad sängläge och en sån där sjukhuspotta som hemmamannen får tömma?



Hoppas Mollis håller sig kvar i magen och kommer ut i god ordning. Fast jag fick akut kejsarsnitt och det var helt okej. Jag tycker egentligen inte att det är en nackdel att sova när de skär upp magen på en. :)

2009-12-11 @ 16:23:07
Postat av: Linnéa

Jag önskar dig en skön vila utan frustration och rastlöshet. Snart är ni en till i er människokonstellation. Det är förändring av andra ordningen det.

2009-12-14 @ 09:26:54
URL: http://lilling.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0