Morgonstund har guld i mund

Nu har det visst gått en vecka sen jag skrev senast. Hoppsan.

Jag har inte ridit något i veckan direkt. Medryttare K hade honom i måndags, i tisdags vilade han, i onsdags fick jag besök av Carbins ägare AKO, som jag gav en "minilektion" på Ralph, torsdag vilade han och fredag hade medryttar-K och hennes särbo T honom. Så kan det gå. Själv har jag roat mig med rotfyllning, simning, hälsa på Marina och hennes DD i Knickarp och annat...

Idag skulle jag "äntligen" rida igen, men som vanligt kände jag mig lite mesig när det väl var dags. Känner mig alltid olustig när det gått länge sedan jag red senast. Eftersom jag hittat världens snällaste man (eller en av dem i a f), bad jag honom följa med ner som moraliskt stöd. Vi var nere i stallet strax innan 8, eftersom det blir så varmt sedan.

Ralph kändes ganska fin, stod emot lite i högervarvet dock. Han får liksom "stoppar" i kroppen, och han tappar rytmen. Men jag tyckte vi redde ut det ganska bra ihop, han och jag. Övade på lite flytta bogen in i trav, då tappar vi VERKLIGEN rytmen. Förstår inte hur alla gör som bara "flyter" igenom skolorna, jag lyckas banne mig inte hålla takten. Nåja, det är kul att test iaf! Avslutade med trav/halt och han kändes galet fin. Lätt lätt lätt på hjälperna, och älgade inte det minsta. Andreas sa på marken "vad roligt det ser ut när en så stor häst är så lätt - han blir så hög liksom!". Kan man annat än att älska en sådan man?

Han tog lite bilder med min mobil, tyvärr inga på slutet, men strunt i vilket. Observera gärna de nya ridstövlarna. De tar ca 5 min att ta på sig. Det är SKIT att ha höga fotvalv när man ska i dem. När jag väl fått i foten är det inga problem, så tycker jag de sitter riktigt bra!

Bilderna klickbara som vanligt.

Skritt
Tror vi håller på att begränsa högerbogsfallande? Som vanligt...

Trav
Lite halvtrist moment i traven, men jag gillar Ralphs rumpa.

Trav
Lite mera trav...

Trist travmoment. Ur alla aspekter
Ett riktigt trist moment i traven. Både för ryttare och häst. Men allt kan ju inte vara solsken jämt! :-)

Hej vad det går
Ber om lite lite mer energi. Tycker faktiskt att min häst är ganska fin.


Kommentarer
Postat av: Therese

Sista bilden är ju jätteläcker!



Och vilken man du har! Han visste vad han gjorde när han uttalade de där orden! :-)

2009-06-28 @ 20:34:42
Postat av: Petrus

Vilken Andreaskommentar! Visste han att det där är ungefär vad man vill höra, eller sa han bara "på fri hand" hur han tyckte att det såg ut?

2009-06-29 @ 09:14:58
Postat av: Anna-Karin

Visst har jag en bra partner. Vet inte om han sa det för att han visste att det "lät" bra, eller om han faktiskt tyckte så, men jag har nog smittat honom lite med mina ideal och synpunkter... Och han är så himla snäll och är intresserad!

2009-06-29 @ 09:30:26
Postat av: Anonym

Av det som jag träffat Andreas så tror jag faktiskt inte att han i det här sammanhanget skulle säga något bara för att det "låter bra". Han är inte sån som säger något bara för att, känner jag :)



Vad kul att Ralph kändes så fin! Det ser härligt ut på sista bilden. Tänk om man kunde spara alla sådana stunder i en glasburk...

2009-06-29 @ 22:36:55
Postat av: Kicki

Konstigt. Mitt namn försvann från förra inlägget. Men bara så du vet så var det jag , Knas-Kicki som skrev det.

Kram Kicki!

2009-06-29 @ 22:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0