I vårsolens sken

Ibland är det bra underbart att ha häst. Igår var en sådan dag. Jag och AKO skyndade oss ut på en skrittrunda i vårsolens sken. Varmt och gott (fastän klockan var halvsex innan vi kom iväg!), rådjur på åkrarna, lärkor som sjöng och hästar med spetsade öron.

I morse körde jag bil till jobb (brukar busspendla i vanliga fall) och tog omvägen om stallet för att ta av Ralph och Carbin sina täcken, så att de verkligen ska få vårvindar i pälsen under dagen.

Jag funderar annars på hur jag ska ha råd och tid med två hästar. En häst som jag tycker mkt om är nere på en prisnivå som är mer rimlig än vad den var för ett år sen. Hon är e Richfield och är en otroligt vänlig häst. Länk till video: http://www.youtube.com/watch?v=7LLkCHlB7-k 
4 år är hon. Vad tycker ni om henne? Hon har en väldigt trevlig grundbalans, vet jag som haft lite lite med henne att göra.

Kommentarer
Postat av: Emily

Fin!!

Du får ta lilla lackväskan och smyga ut på Malmös bakgator, Har du tur kanske nån betalar för att bli av med dig... fniss

2009-03-20 @ 11:08:26
Postat av: Linnéa

Men Emily! Du är ju helt knäpp i kolan ju!



Jag vill också ha två hästar. Men varken tiden eller pengarna räcker till dessvärre. :/

2009-03-20 @ 14:31:49
Postat av: Emily

Linnéa: Jag vet, har hört det förr.. ;)

2009-03-20 @ 18:31:07
Postat av: Karin

Otroligt söt och mysig häst. Och jag tror att du skulle få mycket roligt med henne, hon rör sig härligt. Jag blir helt grön av avund på hennes rörelser, jag är ju bara van med våra quartrar annars och de rör sig ju inte riktigt så som hon gör ;-)

2009-03-21 @ 14:03:09
Postat av: Therese

Vilken sötnos! Såg jätterevlig ut. Påminde faktiskt lite om min egen om jag får säga det själv...:-)

2009-03-21 @ 14:17:17
Postat av: Ylva

En sån sötnos!

Jag funderar också emellanåt på om man skulle ha två hästar - men det finns helt enkelt inte tid över för det :-( Då skulle jag stå där med dåligt samvete för TVÅ hästar som jag inte hann rida som jag hade skulle ha velat hinna göra... :-)

2009-03-21 @ 17:46:11
Postat av: Viveca

Jag tyckte den var jättetrevlig! Dessutom ser hon så positiv och vänlig ut? Fast som sagt... Vart får ma pengar ifrån til två hästar? Jag är ju inte ett dugg sugen på att behålla systers nästkommande fölis efter Okeanos? Nä, just det... Inte alls... suckar

2009-03-22 @ 22:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0