Lermonstret anfaller

Efter vår härliga uteritt igår lät vi våra hästar gå utan täcken. Det var ingen bra idé. Speciellt inte eftersom vi hade övernattande gäster så jag kände mig lite seg idag och kom inte ut förrän på eftermiddagen... Hade jag varit ute redan på förmiddagen istället för att vila huvudet på kudden, hade det inte varit ett Lermonster som mött mig i hagen idag.

Som han såg ut. Han såg ut som ett geologiskt experiment. Extra bra eftersom Ralph är känslig i huden och avskyr att bli borstad...

Maken var med ute och tog lite bilder och filmade med lillkameran. Jag övade lite på lektionens övning och i vänstervarvet kändes Ralph riktigt med på noterna!

Några kassa bilder från ridhuset:





Och så en länk till filmen: http://s13.photobucket.com/albums/a288/Jangmark72/filmer/?action=view&current=090329.flv

Har ljusat den i redigeringsprogrammet, men det blev "lite för bra", man ser knappt att blobben som rör sig är en häst och en ryttare. :-D


Kommentarer
Postat av: Anonym

fniss "geologiskt experiment" - ja, det är väl det LERo ägnar sig åt numera också... och så tror han att han har ett namn att leva upp till... :-)



Jag tyckte sista bilden var underbar - koncentrerade, fokuserade och Ralph ser så härligt "lättfotad" ut! (Alltså inte fotograf lättfotad utan lätt på foten fniss)

2009-03-29 @ 21:11:54
Postat av: puppan

Alltså han är ju i sådan jäkla uppförsbacke din häst!!!!! Urhäftigt att se!!! Du sitter som vanligt skitsnyggt!



Tack för dina fantastiska ord på mulen .... du är helt otrolig på att ge komplimanger. rodnar

2009-03-29 @ 22:40:38
URL: http://renovering.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Tack för era tillrop på korniga bilder! :-D



Puppan, jag menade vartenda ord. Hoppas du förstod det!



Hrm, undrar hur man får länken till filmen att verkligen bli en länk... Måste klura lite.

2009-03-30 @ 08:32:07
Postat av: Emily

Haha, skönt att fler än jag drabbas av Lerpölar till odjur. Åke hade tagit sig ett rullrace igår utan dess like- utan täcke... Tack för den...



FinRalph sköter sig ser jag. Och ryttaren med för den delen.. ;)

2009-03-30 @ 19:53:20
Postat av: Linnéa

Hihi, jag hade allt lite svårt att se filmen. Är det något som rör sig där i mörkret? :D Men fina bilder! Vad är det för underlag i nya ridhuset?

2009-03-30 @ 20:42:23
Postat av: Sara

Han är så fin din Raffe (vilket alltid påminner mig om de goda pizzorna på Raffes Pizza här hemma, så jag skall nog av dietskäl sluta tänka på honom som Raffe)!

Min lyckas bli lerig i hårdgjord fålla, så jag är så här års Väldigt nöjd med mitt beslut att INTE låta honom gå i lerig Hisingshage, då vet jag inte hur han skulle sett ut eller om jag någonsin återfunnit honom i dyn.



Jag kan inte se filmen, men fotona säger en del de också du! Vad ni går framåt, jag avundas Verkligen din noggranna och metodiska förhållning till ridning!

2009-04-06 @ 15:16:20
URL: http://frogstomp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0