Jag har fått ett nytt jobb!

Idag har jag fått ett nytt jobb! Inte illa pinkat av en tjockis i 7:e månaden, eller hur? Det ska bli jättespännande och jag hade gärna börjat jobba där den 1 januari, men det är väl inte så tillrådligt med tanke på att Mollis hittills följer alla kurvor och förutsägelser och troligen kommer runt den 2:a...

Jag har ett vikariat på gatukontoret som löper ut den 31 december, och fr o m den 1 januari kommer jag att vara anställd inom en annan förvaltning inom Malmö stad - fastighetskontoret. Det låter säkert inte sexigt, men de förvaltar t ex Katrinetorp och Torup...

I helgen har jag varit och hälsat på Ralph hos Emily i Varberg. Inte med en näsborreskrynkling antydde han att han kände igen mig. Men det hade jag räknat med, ser det som ett bra tecken på att han trivs istället.

Fick äran att se Emily träna för Inga-May på lördagen och det var spännande. Jag tyckte Ralph var jätteduktig (och jag är helt opartisk), och han gjorde grejer jag inte visste han kunde. Som att Emily skickade på honom på släpet själv och det var inga problem... Sen lastade hon av själv... Ja, jag är ju inte så mkt hjälp i mitt uppsvällda tillstånde ändå, men det var intressant att se så okomplicerad han är när duktiga hästmänniskor tar över. Han åkte också till ett helt nytt ridhus, gick över en pall utan att få panik och jag tyckte han tog träningen mkt bra.

Igår var vi på kontroll med Mollis och hon såg faktiskt söt ut. Det har hon nog efter sin mor. Barnmorskan kommenterade att hon hade mycket hår. Själv nojar jag över att hon hade så tjock överläpp. Tänk om hon får samma köttiga överläpp som sin farfar! :o

Kommentarer
Postat av: Irene

Hurra för dig! Det är verkligen inte illa pinkat, men det är väl klart att de inser när de har möjlighet att anställa ett fynd så gör de det! Dessutom får de ju paketpris, två till priset av en! Mollis brås såklart på sin mor även när det gäller snabbtänkthet och kreativitet så även hon kommer att bli en tlllgång för fastighetskontoret!



Om det behövs hjäp med att utvärdera Katrinetorp, t.ex. deras restaurang eller antikhandel är jag villig att ställa upp. Vad gör man inte för sina vänner?

2009-11-10 @ 15:56:43
Postat av: Linnéa

Men oj, grattis till nya jobbet!!! Jättekul!



Hur bra är ultraljudet egentligen? Ser man hår och läpparnas tjocklek och andra sådana detaljer? Jag trodde man såg en väldigt enkel bild utan 3D.



Duktiga Ralphen, skönt att han trivs!

2009-11-10 @ 16:21:09
URL: http://lilling.wordpress.com
Postat av: Karin

Fantastiskt att få nytt jobb nu! Stort grattis! Så härligt att det finns såna arbetsgivare :-)



Roligt Ralph trivs så bra.

2009-11-10 @ 18:10:57
Postat av: Emily

Tack för senast!

Haha, att han gick över pallen hade jag nästan glömt av.... :o



Stort grattis till jobbet! Bra jobbat verkligen!

2009-11-10 @ 19:01:07
Postat av: Sara

Hurra! Du är grym, klart de vill ha dig!



KUL att det går så bra med raffe hos Emily, men det hade jag å andra sidan aldrig några tvivel över. Otäcka människa till att rida bra. :-D

2009-11-10 @ 22:21:46
URL: http://frogstomp.blogg.se/
Postat av: Marina

Men grattis !! Vad roligt!!!! Men säger som Sara ... vem skulle inte villa anställa dig???



Å så roligt att ha sett lilla Mollis. Då skall hon få en hårborste i födelsedagspresent ... eller kanske ett råsa läppglans??? hihihi



Himla skönt att Ralphen trivs så bra!!!!

2009-11-10 @ 22:53:36
Postat av: Ylva

Massor med GRATTIS - det ska vara du till att få anställning i stort sett samtidigt som barnafödande!



Så klart att lilla Mollis är söt! Äsch, inte hade hon köttig överläpp, hon hade säkert bara lagt in snus! :-)



Såg bilderna på Ralphie-boy tillsammans med Emily på träningen - de såg så fina ut så! Måste kännas skönt att han blir väl omhändertagen under tiden du har annat att pyssla med.



Kram /Ylva

2009-11-11 @ 16:13:44
URL: http://mostermane.blogspot.com/
Postat av: Kei

Vad roligt med nytt jobb hördu! Får du det fastän du inte kan börja när dom behöver dig?

Å jätteskoj att höra om framgångarna med Ralphen! Var har du bilderna nånstans?

2009-11-11 @ 20:55:47
Postat av: Anna-Karin

Tack för alla grattis. Känns toppen att fastighetskontoret vill anställa mig från den 1 januari fastän jag inte kan börja rent fysiskt förrän i sep/okt (om allt nu går bra med Mollis, hon är frisk osv)! Det känns som en solskenshistoria faktiskt.



Keisha, bilderna på Ralph i Halland ligger här: http://s13.photobucket.com/albums/a288/Jangmark72/halland%20nov%2009/

2009-11-12 @ 07:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0