Mollis är en envis och bekväm rackare

Kontroll på MVC idag. Allt är normalt med Mollis (hjärtljud, storlek osv) och även med mig (blodtryck, HB osv), men ungrackaren vägrar vända på sig. Hon har hittat en bekväm håla där hon får plats, och där verkar hon stanna.

Så nu fick vi tid för vändning på onsdag. Måste erkänna att det känns en smula oroligt. Jag är annars en lugn och sansad person, vad gäller kroppsliga obehagligheter o d, MEN tänk om vändningen utlöser förlossningen? Inte för att det är så vanligt, men barnmorskan ville varna för det iaf. Och man får inte äta en bastant frukost på morgonen, ifall det blir kejsarsnitt. Häpp.

Och går det inte att vända henne blir det planerat kejsarsnitt, två veckor innan beräknad förlossning. Det är på lillejulafton det. Häpp.

Nä, nu tror jag att jag går och letar choklad istället.

Kommentarer
Postat av: Irene

Jag säger bara att detta måste vara Andreas gener. Bråkiga unge!



Men du har såklart rätt - choklad är det enda rätta.

2009-11-30 @ 17:31:51
Postat av: Emily

Kejsarsnitt är fina grejer det! tummen upp :D Då slipper man allt det där onda... :P



Nä, hoppas såklart det går bra och det gör det säkerligen!

När du sitter den 14 januari och hon fortfarande inte tittat ut så önskar du att vändningen dragit igång förlossningen... ;)

2009-12-01 @ 12:36:33
Postat av: Kei

Jag har en vän vars unge vände sig flera gånger, de fick vända och vända och vända. Minns faktiskt inte hur den kom ut men tror allting gick normalt till. Vare sig mamman eller barnet har några som helst problem i alla fall, om det är någon tröst ;). Så det blir säkert inga konstigheter! Choklad blir man glad av, bra att du påminde mig om att jag har en Magnum i frysen :P

2009-12-01 @ 19:49:40
URL: http://otracompas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0