Morgonmys

Första advent.

Det ligger förväntan i orden. Löfte om frid, mys och ljus i mörkret. Dess ursprungliga betydelse är väl väntan, vilket stämmer extra bra i familjen Jangmark/Malmqvist i år.
Jag och Andreas studsar upp på morgnarna, vi kan bara inte hålla oss sovande. Jag vaknar före sex, oavsett när jag går och lägger mig nuförtiden. Men så har jag energi på morgnarna, så det är bara att följa kroppens rytm. Idag störtade vi upp och tog fram våra tre jullådor från garderoben. Andreas inledde starkt med att ta tag i den elektriska delen av julen, dvs julstjärnor och belysning till verandan. Som vanligt funkar det inte. Smålampor i ljuskransarna har gått sönder, han upptäcker att det bränts på diverse ställen och säkerhetsmänniska som han är bannlyser han vårt pynt. Som tur var hade jag köpt lite nya ljusslingor, som han fick jobba med istället.
Sen tog vi en liten paus i nya sängen.

Kommentarer
Postat av: Bella

Vilken underbar bild!!

Och vilken underbar säng...

=)

2009-11-29 @ 11:38:07
Postat av: Emily

Julen närmar sig med stormsteg... Sen är det nyår och sen kommer Mollis <3 <3



Sängen är verkligen fin!

2009-11-29 @ 14:25:56
Postat av: Irene

Får inte Måns vara med och mysa? Sängen är jättefin!

Själv har jag också hängt upp lite stjärnor och sånt. Kenth hotar med att sätta upp sin självlysande tomte och snögubbe, men när jag sa att i så fall fick han fixa det själv tog visst orken slut. Gudskelov.

2009-11-29 @ 16:21:41
Postat av: A-K

Irene> Måns är ju bara en möbel nuförtiden. Jag minns inte sist han ville bli myst med. Vi tror han är dement.

2009-11-29 @ 18:56:05
Postat av: Linnéa

Sängen blev ju riktigt, riktigt fin. Jag som är så trött just nu att ögonlocken ideligen faller samman blev extremt sugen på att välta ner brevid kissemiss och Andreas en stund. Jag kan hålla mig vid fotändan?

2009-11-30 @ 07:36:06
URL: http://lilling.wordpress.com
Postat av: A-K

Linnea, du behöver inte ta fotändan, jag har inga som helst betänkligheter att låna ut vare sig Andreas, Tjippen eller säng.



Vi kommer att måla sängen så småningom, vit kommer den att bli i själva stommen och sen ska vi be en kompis som är illustratör färglägga själva dekoren (vinrankor, vindruvor och fåglar). Det kommer att bli asläckert!

2009-11-30 @ 07:52:48
Postat av: Kei

Åhh vad mysigt ni har det! Jag älskar julen och allt pynt och mys och godsaker. Och där hade vi sängen också, wow! Det var minsann ingen Ikea-säng det där. Jättefin!

Är avundsjuk på er morgonpigghet. Idag är det tredje dagen jag stänger av klockan som ringer halvåtta, för att sova till 12.30(!!!!) och ändå fortsätter jag vara trött! Jag börjar bli övertygad om att jag egentligen är en björn och borde gå i ide.

2009-12-01 @ 19:54:08
URL: http://otracompas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0