På väg till Smedstorp

Snart ska vi åka till metropolen Smedstorp (uttalas Smisstorp enligt de bofasta) för att hämta vårt senaste fynd. Ja, man måste ju fylla dagarna med något nu när man är hästlös. Och jag jagar grejer att handla.

I tisdags var vi på Ikea direkt efter jobb. Jag trodde jag skulle duka under. Det måste ha varit världens största byggnad! (Nya Ikea på Svågertorp alltså). Såg framför mig hur Andreas skulle få bära mig till kassorna, som låg sådär en 2 mil bort. Men jag klarade det. I fyndhörnan tjatade jag till mig en cerise matta med 40% rabatt. Andreas tyckte kanske inte den var så bra, men jag lyckades till slut få hem den. Och den blev super ihop med sofforna.
Nu har jag tjatat till mig en f d kökssoffa som är omgjord till dubbelsäng, och den ska hämtas idag. Andreas är och hämtar affärens släp, sen bär det av. 1800 kr fick vi betala, och det tycker jag är ett bra pris. Vi har tittat på en liknande på Glemminge antik för 2400, men den vi nu köper (via Blocket) är redan omgjord till säng, så vi slipper ett moment. Nu ska den bara hem och sen målas, och sen ska sovrummet göras om och sen... :)
Såhär ser den ut:

Kommentarer
Postat av: Emily

Åh vad fin den är!

Skönt att den redan är omgjord.. :)



Läckert med cerise matta, känns spontant som om det passar in rätt bra hos er ändå :)

2009-11-28 @ 09:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0