Udda jobb

Vad är det för människor som blir hudterapeuter? Kan det verkligen vara roligt att sitta och glo via ett fruktansvärt förstoringsglas på folks orena hud?! Och inte nog med det, behöva klämma ut porernas snuskiga innehåll, dag ut och dag in? Jag tycker det är lika skumt som att man vill bli pedikyrist. Tänk att vara fotvårdare som ambulerar på äldreboende. Självklart är det jättebra att det finns, det är inte det - men vilka 17-åringar känner att oren hud eller hårda fötter är deras kall?!

Jag har varit på Ystad Saltsjöbad&Spa idag, hade ett presentkort att utnyttja och jag och kompis A hade bokat varsin ansiktsbehandling. Jag har inte varit på ansiktsbehandling på många år - inte för att det inte behövs (för det gör det verkligen) - utan för jag tycker det är för dyrt helt enkelt... Med presentkort på 300 kr gick en ansiktsbehandling "bara" på 400 kr... :o
Var tidigt ute och hann gå en promenad på stranden utanför. När jag hörde vågskvalpet från parkeringen var det som om något drog mig ner och lyckan spred sig som en berusning i kroppen. Jag älskar havet. Det gör väl iofs alla, men ljudet av havet är ett sant lyckopiller!
Ansiktsbehandlingen var helt ok, terapeuten tyckte inte alls jag hade så oren hy som jag själv tycker att jag har, utan ansåg t o m att jag hade fin, rosig hy. Ja, tacka fan för det, jag är ju jämt för varm nuförtiden. Klarade mig undan att köpa hem lillfingerstora flaskor för 800 kr och det var väl ett stort framsteg?!

Kommentarer
Postat av: Irene

Men herregud, var hudterapeuten sjuk? Hur kunde du annars klara dig ifrån att köpa med dig 14 burkar och 7 tuber hem? Min erfarenhet är att de låser dörrarna, talar om för en vilken eländig hud man har och helt enkelt inte släpper ut en förrän man hivat upp plånboken.



Just därför går jag inte till hudterapeuten, fast jag akut behöver det. Jag intalar mig i stället att rynkor tyder på livserfarenhet och karaktär. Alltid lurar det någon.

Postat av: Ylva

.... viskar jag har aldrig varit till den hudterapeut... - inte för att det aldrig behövts precis - kanske som du, tyckt att det varit dyrt, eller så har jag aldrig begripit bättre ;-)

2009-11-16 @ 00:01:03
URL: http://mostermane.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0