Auktionsfrossa

För många år sen häckade jag och Andreas på auktioner, loppisar och antikaffärer. Vi tycker det är himla kul fortfarande med gamla grejer, men skåpen är fulla (har t o m hunnit med ett antal utrensningar...) och auktionshetsen har legat och slumrat i ett antal år. Men nu har vi smittats igen. Tror den började blossa upp i somras då vi hittade många fina saker hos Kerstin Norman antik i Glemminge, och nu kikar vi på auktionernas kataloger på nätet jämt och ständigt.

Igår var det auktion på Crafoords i Lund och eftersom vi ändå inte hälsat på J & M i deras nya lägenhet i centrala Lund, tänkte vi slå två flugor i en smäll. Kikade ut på nätet vad vi var intresserade av och åkte på visningen och la bud. 2 rop av totalt 5 lagda bud fick vi. Det blev vi nöjda med. Det ena ropet är ett avlutat väggskåp som vi ska måla med linoljefärg. Färgvalet tål att tänkas på - ska det vara antikvitt, grått eller rentav någon häftig röd kulör? 1300 fick vi betala, det tyckte vi var helt ok!
Inropat på Crafoord 24/10 09
Nu ska vi åka och hämta ett nytt soffbord i Anderslöv och på vägen ska vi stanna och kolla lite på Bamses auktion (visning fram till kl 12, då auktionen börjar). Pengarna bränner i fickan, tydligen.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag tror att du och jag skulle kunna ha väldigt roligt ihop om vi bodde lite närmre varandra. Tänk vad rolig auktion- och loppisfrossa vi skulle kunna vältra oss i! Och när du har ångest över att du har köpt på dig för mycket saker så kan jag lägga huvudet på sniskan och uppmuntrande berätta att livet förmodligen blir snäppet mer helt om du får leva det tillsammans med dina nyförskaffade klenoder.



JAG VILL BO I SKÅNE!

2009-10-26 @ 11:04:56
URL: http://lilling.wordpress.com
Postat av: Irene

Ska bli spännande att se skåpet i målat skick! Och du, det är väl otroligt praktiskt att köpa på sig skåp, då får du mer plats att lagra andra auktionsfynd.

Postat av: Ylva

Jag håller med Irene - det måste ju vara supersmart att handla skåp! :-) Och så håller jag ju med Linnéa - vill också bo i Skåne!

Har jag nåt eget att bidra med då?... hm... hm... Otroligt snyggt skåp, dessutom till rena fyndpriset! :-)

2009-10-27 @ 11:00:12
URL: http://mostermane.blogspot.com/
Postat av: Emily

Vad roligt med auktion!! Jag har aldrig varit på en riktig, Tradera är det närmaste jag kommit :P

Skåpet är jättefint! Var ska ni ha det?

2009-10-27 @ 21:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0