ET phone home

Igår knackade "min" ET Ralphen. Jag beskrev honom först och främst hur han känts under mig och vad jag fått öva på under lektionen. ET:n började känna igenom Ralph, och han hade lika bra kunnat vara död. INGEN reaktion. Inget. Avstängt. Inga reflexer whatsoever. Har aldrig sett honom så, han brukar vara känslig och "snabb i nervsystemet". ET:n kommenterade också detta, att han inte ens reagerade på "smärta". Hon kunde inte ens känna 7e halskotan, så mycket hade han dragit in den mellan bogbladen. Och Ralph är en häst med ganska lång och vacker hals i vanliga fall. Tycker hans opartiska matte.
ET:s teori är att han gjort en vurpa, rätt rejäl, och troligen för ett tag sen - eller halkat ut med höger fram. Eftersom han var så avstängd, tyder det på att han varit så här ett bra tag och stängt av alla impulser för att spara sig smärtupplevelser. Höger bogblad hade han limmat fast inne i kroppen.
Efter 1,5 timmes jobb började han likna en häst igen, bogbladet började lossna, och halsen (och huvudet!) kom ut. Ralph suckade, gäspade, smackade, blinkade och såg ut att vara i paradiset. Lilla hjärtat! Det är så himla fräckt hur de ändrar sig! Förhållningsorder: skritta noggrant de närmaste dagarna, ET:n trodde inte det behövdes en knackning till eftersom hon tycker jag rider relativt sjukgymnastiskt. (Det är väl en snäll omskrivning för att jag är mesig?).
I morgon ska jag skritta lite på honom, ser fram emot att få känna skillnaden!

Kommentarer
Postat av: Annica

Ser framför mig en sköldpadda som kommer ut ur sitt skal. Sträcker sig förnöjt och tänker: Äntligen.

2010-04-07 @ 20:07:08
Postat av: Petrus

Stackars Ralphen då! Annicas bild för det är underbar!



På något vis kan jag identifiera mig med att gå in avstängd i sig själv, men jag tror att jag liksom en viss unghäst hade svarat med ilska när något kom och störde. Blir SnällRaffe aldrig arg?

2010-04-08 @ 12:35:33
Postat av: Kei

Spännande, skönt det måste ha varit för honom med lite behandling. Och det är väl inte alls illa att ens ridning får heta sjukgymnastisk? Det är ju proffsigt ju. Försöker själv å "sjukgympa" lillen lite ibland men han är otålig som tusan och drar åt sig fötterna fortare än kvickt och njuter inte alls av behandlingen utan tycker bara jag är dryg som inte släpper in honom i boxen att äta. Otacksamma djur. Men så kan jag ju egentligen inget sjukgymnastiskt heller. :/

2010-04-10 @ 22:05:23
Postat av: A-K

Kei> Jo, djuret tyckte onekligen det var skönt. Blinkningar, gäspningar och behagfulla sträckningar.



Petrus> Nja, Ralph blir inte arg direkt, men nog protesterar han under ryttare när kroppen är bänglig. Men det är inga jättestora saker, de går att "piska" bort så att säga. (Fast det vill jag förstås inte). Vi får motorstopp, det hakar upp sig i övergångar eller så "störtar" han på bogarna. Flytet försvinner och Ralph ser också lite mer missnöjd ut.

2010-04-11 @ 07:27:53
URL: http://anduin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0