I huvudet på Ellenmamman

Nätterna är numera ingen bra period för att utveckla äktenskapet och få det att blomstra. Den tid på dygnet som förut åtminstone haft en teoretisk möjlighet att lyfta partnerskapet till nya höjder iom spännande övningar i sängahalmen ägnas nu åt att överleva och att inte bryta ut i osande eder åt partnern.

Ellenbebis sover mindre bra på sennätterna och man är inte till sin fördel klockan fyra på morgonen, när man varje natt sen innan jul sover 3-4 timmar i sträck under de bra nätterna. 1-2 timmar i sträck de sämre nätterna.

En natt härom dagen (eh, blev inte det en språklig kullerbytta - en natt härom dagen?!) var Ellenbebis en Gnällenbebis. I ren desperation började Ellenmamman nynna för det pipande knytet i famnen. Som vanligt - Somebody av Depeche Mode. (Jag MÅSTE lära mig lite vaggvisor!)

Efter ett tag slår Ellenpappan upp sina grumliga ögon och yttrar följande kärleksfulla ord:
"Det kanske låter fint inne i ditt huvud, men här på utsidan låter det för jävligt!"

Ellenmamman skrattar lite och tror att Ellenpappan skämtar. Det gör inte Ellenpappan. Istället spikar han i den sista spiken i kistan:
"Du har tre val: antingen slutar du sjunga, eller så går jag och lägger mig i gästrummet, eller så blir jag tvungen att skjuta dig."

Nästa natt hittade Ellenpappan ett hästhuvud i sin säng. Dock inte Björnes.

Kommentarer
Postat av: Irene

Så ska en slipsten dras! Respekt!!

Postat av: Marina

:-D Hahahahaha

2010-02-21 @ 19:57:26
Postat av: Angela

Ha, ha!! Du är ju riktigt rolig :-)! Fast det visste jag sedan tidigare...

2010-02-21 @ 20:58:58
URL: http://www.sunnanahast.se
Postat av: Petrus

Det låter überromantiskt och heeelt underbart, alltsammans! Livet i en Äkta Kärnfamilj är en Säll Lycka.



PS. Jag sjöng Stig Dagermans Dagsedlar åt kaptialismen för Love när han var liten, för det var de enda barnvisor man lärde sig i mitt föräldrahem.



Jag tycker du ska fortsätta med Depeche Mode, man ska vara stolt över sitt kulturarv!

2010-02-21 @ 22:17:15
Postat av: Emily

Nej fy Andreas! Så får man inte säga... :P

Hos mig brukar sambon säga "Vad fint du sjunger"... Har ännu inte listat ut om det är med eller utan ironi... ;)



Här kör vi med blandad kompott vad gäller vaggvisor. Sov du lilla vide ung är ju en klassiker samt när trollmor har lagt de elva små trollen...



Hoppas verkligen hon börjar sova mer på nätterna snart. Att inte få sova är inte kul...

2010-02-22 @ 07:31:08
Postat av: Tina Sjölin

Själv körde jag den fantastiska sången "Det strålar en stjärna" året om och det var den man tog till när inte det vanliga köret funkade.

Eftersom bebisen blev lugn MÅSTE det ha varit rent njutningsfullt att lyssna på...

2010-02-22 @ 09:13:18
Postat av: Kei

Hahaha! Du kunde kontrat med ett fjärde alternativ - lämna över den pipande Ellen till Ellenpappen :-)

/Keisha som sjunger flamencosånger för hästen i skogen (när hon tror att ingen hör)

2010-02-22 @ 15:44:05
Postat av: Annica

När du tröttnat på ellenpappan kan han flytta hit. Om han är så där när han är allvarlig så måste han vara en höjdare när han skämtar. Efter en tung arbetsdag och kväll så gjorde han min dag idag!!!



2010-02-22 @ 19:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0