Vedervärdiga vinter

Fy för den lede, vad vi är trötta på vintern, jag och Ellenbebis. Vi är mer eller mindre i husarrest pga all snö. Det är inte direkt behagligt med långpromenader när de inbegriper svårforcerade snövallar, ishalka och fyrtio lager kläder. Lägg därtill en bebis som ligger still i vagn - så har man något att oroa sig för på hög nivå: tänk om Ellenbebis FRYSER?!

Igår bet vi återigen i det sura, frostskadade äpplet och tog en vinterpromenad. Förhoppningsvis är snön på väg bort nu.

Anyone for riding?!

Ja, såhär ser Ellenbebis och min vardag ut för jämnan.

Som tur är, är det lite vackert också!

Och så har vi ju Trollskogen att beundra i närheten. Man får vara glad för det lilla!

Kommentarer
Postat av: Kei

Ok, första bilden var ju rätt avskräckande. Fy för. Sådär ser det ut hos oss också, mellan hagarna där jag måste rida, där det inte är plogat.

Men resten av bilderna var ju ljuvliga! Kan ni inte spänna för Brunte och åka hästsläde istället, du och Ellen?

2010-02-25 @ 21:40:39
Postat av: irene

Här töar det för fullt! Håll ut, snart kommer våren!

Postat av: Linnéa

Träden i trollskogen skulle jag kunna stå och titta på i timtal. Tills jag frös fast. Finns inget som klår den skönhet som naturen skapar på egen hand. Mänsklig kreativitet får nog för all framtid känna sig besegrad.

2010-02-27 @ 11:33:31
URL: http://lilling.wordpress.com
Postat av: Annica

Tänk vad ett barn kan plocka fram hos sina föräldrar. De får oss till och med att övervinna våra känslor för en vedervärdig vinter. De får att se möjligheter även i en grå dag. Underbara kort. Underbara bästaste lilla Ellen.<3

2010-02-28 @ 09:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0