Del 2 i Ellenmammans ridakademi

Idag blir det bara en kort teaser, för att få alla eventuella anhängare av Ellenmammans nya ridakademi att stanna kvar för mer.

Takt
Takt är en av de sex beståndsdelarna i utbildningstrappan. Inom den kvasiakademiska ridningen är det av yttersta vikt att ryttaren bemästrar Takt-trappsteget innan ryttaren går vidare uppåt. Det är en fördel om ryttaren kan ha en takt på hästens framben och en annan på hästens bakben. Detta gäller trav. Detta kan ta år att lära sig, men ge inte tappt. Tålamod är en dygd. Och glöm inte att undvika skänkelvikningar. De är helt meningslösa. (Precis som de flesta andra skolor, enligt vad Ellenmamman erfar).

Pga rådande omständigheter (se nedan) blir det ett kort inlägg.
Men är man så förbaskat söt, är det ok att man inkräktar på mammas internettid!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Alltså jag måste säga det igen. Lilla Ellen är alldeles underbart söööt <3.



Cometa och jag platsar definitivt i din ridakademi. Skrattade högt åt dina beskrivningar.



Ni är fina tillsammans du och Ralph!

2010-03-20 @ 00:35:27
Postat av: Irene

Vlken härligt vårig Ellen! Man blir alldeles fånigt och fjolligt jätteglad av att se henne.



Rider gör jag ju inte längre, men jag kan vara staketryttare och komma med besserwissriga råd och kommentarer från läktarplats på era kurser.

Postat av: Annica

Du skulle sett mig idag, iklädd ridbyuxor likt en smidig Barbapappa skrittade jag runt i ridhuset på min "numera" dressyr häst. Jag såg mig i spegeln, du hade varit stolt!!

Framåtlutad, oformlig, tyvärr taktlös, och nyputsat träns (not)och med ett mantra ekandes i skallen, "allt annat är meningslöst, jag kan skritta, jag är inte rädd".

2010-03-20 @ 18:38:57
Postat av: Linnéa

Annica, det var sadelns fel, den var för bred. ;)



A-K> LN är en tvättäkta darling. <3

2010-03-20 @ 22:34:39
URL: http://lilling.wordpress.com
Postat av: A-K

Linnéa> i mitt fall är det röven som är för bred. :o

2010-03-22 @ 08:49:26
URL: http://anduin.blogg.se/
Postat av: Bella

Alltså det är ju konstaterat sen länge att Ellenbebisen är den sötaste bebisen söder om Gävle.

Dock är det numera också konstaterat här hemma att hon liknar Per Fritzell i Galenskaparna After Shave.

Vilket inte alls är nåt dåligt, för när jag var liten tyckte jag han var snygg. =)

2010-04-04 @ 22:21:11
URL: http://bellapops.blogspot.com
Postat av: Bella

Och om det hjälper så kan jag meddela att det finns dom som tycker att Lovikka är lik Jerry Williams...

2010-04-04 @ 22:23:43
URL: http://bellapops.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0