Det blir inte alltid som man tänkt sig

Våren
Var är våren? Nu är det mitten av mars och det är fortfarande bister vinter. Jag har längtat efter att all snö ska försvinna, så att man kan börja rida på utebanan. Men envist biter sig snön fast och gör det omöjligt att rida där. Alternativet är att traska till ridhuset på gården där jag stod för några år sen, men det är så tråkig stämning att komma dit "utifrån", man känner sig mest i vägen. Det känns som en personlig komplott mot mig, varje morgon jag rusar ner för att inspektera termometer och snödjup. Jag är ju så ridsugen att jag kan DÖÖÖÖ! I morgon ska dock vännen G leda runt mig på grusvägen på heden, alltid nåt. Och jag som har nystoppad sadel och allt, nog borde Väderguden se det?!

TV-tittande
Man ska minsann inte sätta sina barn framför tv:n och låta den agera barnvakt. Det vet ju varenda ansvarstagande svensk. Barnen kan utveckla ADHD, epilepsi och troligen även portvinstå av att titta på rörliga bilder för tidigt. Deras små släta hjärnor är inte gjorda för de snabba växlingarna (jesus, vems hjärna är det? Råkade se dokumentären Ljusår häromdagen och det var så vilsamt med det långsamma tempot!). Men vad gör man om man verkligen måste gå på toa och det lilla underverket vägrar sova?! Man slår på barnkanalen och tröstar sig med att de i alla fall inte visar lemlästade lik från Tahiti, dokusåpor som går ut på att man slänger in vuxna människor i mörka rum och så får de känna sig fram ifall de vill gå på dejt, eller hjärndöda program som går ut på att man ska gissa ord utefter omkastade bokstäver. Sen går man på dass.

Ellenmamman åsamkar Ellenbebis hjärnskador.

Barnsäng
Barn ska minsann sova i egna sängar. Det var Ellenmamman och Ellenpappan säkra på. De skulle minsann inte gå i fällan med obefintligt sexliv och skilda sovrum pga Ellenbebisen.
"Det är viktigt att vi redan från början låter bebisen sova i sin egen säng", sa Ellenmamman förnumstigt.
"Absolut", fyllde Ellenpappan besserwissrigt i, "man vill ju inte ha det som vissa av våra vänner som inte delat säng på 3 år!".
Och så skrattade Ellenmamman och Ellenpappan åt hur dumma vissa föräldrar är.

Ja, ni förstår säkert var Ellenbebisen sover. Mellan Ellenmamman och Ellenpappan. För ingen sa hur underbart mysigt det är att ha bebisen i sängen! Ibland trevar Ellenpappan försiktigt och säger "Kanske vi kan prova att lägga Ellenbebisen i sin egen säng efter nästa matning?".
Då får Ellenpappan en mördande blick och Ellenmamman lägger en beskyddande hand på Ellenbebisens mage.

Men för all del, spjälsängen används ändå, så det var inget onödigt köp!

Det är mysigt med en egen säng!


"Vad glor du på? Det är väl inget konstigt att ha en anal på huvudet?!"

Kommentarer
Postat av: Emily

asg

Skönt för missarna att ni köpt en riktig säng åt dem :P

Jag hoppas också att våren ska vara i antågande, vill inte ha snö längre.....

2010-03-12 @ 11:17:22
Postat av: Petrus

Ellen verkar lite sent utvecklad, tycker jag, som inte har fattat att man ska ligga PÅ TVÄREN mellan sina föräldrar för att åstadkomma att de fokuserar minst möjligt på varandra och mest möjligt på bebisen. Kan det vara det myckna tv-tittandet som slår igenom redan? :)



Jag har hört på radio att ni redan HAR VÅR i Skåne! Har du inte märkt det?

2010-03-12 @ 13:46:56
Postat av: Angela

Du menar inte att ni har ungen i sängen?!!! Ert liv är förstört för all framtid. Slutet är nära...

2010-03-12 @ 17:02:56
URL: http://www.sunnanahast.se
Postat av: Anonym

Hahahaha skrattar fortfarande åt Måns kommentar så jag har ont i magen :-D. Så j-la kul hahaha

2010-03-12 @ 18:02:40
Postat av: Marina

Det var jag

2010-03-12 @ 18:04:03
Postat av: Linnea

Ok för att jag är berusad, men jag skrattar så högt att hela tågvagnen tittar skeptiskt på mig. Jag hjärta Måns.

2010-03-12 @ 22:47:53
URL: http://lilling.wordpress.com
Postat av: Kei

Åh du fattar att du sabbar min skolgång genom att skriva roliga inlägg som gör att man hellre sitter hemma och läser blogg än att ta sig i hampan och åka iväg till plugget??

2010-03-24 @ 09:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0