Universums centrum

En gång i världen var jag centrum i mitt eget universum. Och även i Ellenpappans, det ska nog erkännas. Men nu kretsar vi likt servicesatelliter kring Ellenbebisen och det är Ellenbebisen folk vill träffa. Det här var något som skrämde Ellenmamman när Ellenbebis fortfarande var en Mollis i magen. Hur skulle denna förändrade världsbild kännas?

Med facit i hand: det känns helt ok. Ellenbebis är banne mig rätt mycket intressantare och sötare än vad jag någonsin varit, så det känns helt underbart när folk beundrar henne och frågar om henne innan de undrar hur Ellenmamman har det. Ellenbebis utvecklas så snabbt nu, hon börjar bli en stor bebis redan.

Ellenmamman och Ellenbebis skojar på det tillfälliga skötbordet på mormors säng.


Ellenbebis undrar vad Ellenmorfar har i skägget.


Ellenmormor har klätt sig i matchande kläder - allt för Ellenbebis är familjens devis!


Helgens sista besök avlade Ellenbebis hos Ellenmammans dagpappa och tillika extramorfar.

Kommentarer
Postat av: Annica

Samhörighet gör att vi överlever. Jag älskar bilden på Ellenbebis och Ellenmorfarn. Den speglar något som inte alla barn får. <3

2010-03-01 @ 21:19:31
Postat av: Eleonor

Vilka jättefina bilder <3 Ellenbebis kan vara en lycklig bebis som har så många i sitt universum som bryr sig om henne och vill henne hennes bästa.



Jag ser mycket fram emot att förhoppningsvis få se det lilla underverket till helgen. Hon kommer kännas pytteliten jämfört med min huligan misstänker jag! :O



Han kommer snabbt och enkelt kunna visa dig vad ni behöver plocka undan för något till Ellen börjar krypa och stå...

2010-03-02 @ 00:05:24
Postat av: Irene

Men nu håller du ju oss i andlös spänning! VAD hade Ellenmorfar i skägget?

Postat av: Angela

Vilka fina bilder!! Men hur har ungen kunnat bli så himla söt ;-)?

2010-03-02 @ 12:29:07
URL: http://www.sunnanahast.se
Postat av: Bitte

Kära Ellenmamma!

Hur mår du, vad gör du, vad tycker du, vad tänker du, var är du (detta för att markera mitt intresse för dig - också)?

Och vet du vad: som bebismamma tänker man att oj, stoppa tiden nu för just NU är hon som allra underbarast. Men så är det inte. För det blir bättre och bättre och bättre. Tro mig, jag har upplevt det i 32 år, så jag vet. Visst är DET underbart!

2010-03-02 @ 13:45:18
URL: http://www.dietdog.se/dogblogg
Postat av: Ylva

Åhhhhh, vilka helt underbara bilder! Fantastiskt rara bilder på underbar liten solstråle och några av hennes satelliter! <3

2010-03-02 @ 13:57:31
URL: http://mostermane.blogspot.com
Postat av: Bella

Kära nån va söta ni är! Till och med den annars så kommentarsnåle Lars sa: Oj va söt bebis!

Ellenbyxorna känns bekanta.



2010-03-02 @ 19:02:21
URL: http://bellapops.blogspot.com
Postat av: Kei

Hon är verkligen ett jättesött barn! Vilka underbara ögon! Hon har liksom något klokt i blicken. Hon är jättefin! Förstår att ni servar och kretsar.

2010-03-02 @ 21:16:50
Postat av: Annika

Med sådana föräldrar är det väl inte konstigt att Ellen blivit ett sådant sött barn! Ok - det låter lite smörigt.... men jag vidhåller! Och ljuvliga bilder fick vi också njuta av.

2010-03-02 @ 22:05:48
URL: http://quiltar-och-silver.blogspot.com/
Postat av: Marina

Åh ... hon är så fiiiiiiiin. Fantastiskt vackert barn!! Så fina kort på Ellen och alla morföräldrar :).

2010-03-02 @ 22:09:01
Postat av: A-K

Ja visst är hon söt, den goda Ellenbellen? Trots/tack vare sina föräldrar? :D



Bitte> det känns himla kul att ha fått en Ellen. Det är en sådan förmån att ha fått hem just HENNE liksom? Och nu är hon så rolig, skrattar mycket och söker kontakt. Hon och jag vill gärna komma och hälsa på Twitter och gänget om det passar?

2010-03-03 @ 10:20:20
URL: http://anduin.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vilka fina människor du har runt omkring dig, stora som små. Tycker mycket om den första bilden, den på dig och Ellen. :)



Någon dag lite längre fram i tiden ska jag bjuda dig på en flaska vin och pick your brain om dina intryck från att ha gått från A-K till Ellenmamma, och annat relaterat till det. Är nyfiken på både dina intryck av din egen (eventuella?) förändringsprocess och hur du upplever att din kontext förändrats. Jag är så nyfiken på dina reflexioner! (Saknar :bump:-smileyn!)

2010-03-04 @ 09:04:19
URL: http://lilling.wordpress.com
Postat av: Bitte

Ni är så välkomna, du och Ellenbebis! Hör bara av dig när du har tid och lust. Twitter är liksom ständigt i högsta beredskap.

2010-03-04 @ 12:57:16
URL: http://www.dietdog.se/dogblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0