Vänner i brunt

Nej, rubriken syftar inte på Hitlerjugends gemenskap. (Även om man kan tro det när man ser Ralphs avsaktningar från galopp till trav - då han kör 30-talshöjdaren "Hitlerhälsningen" med ena frambenet).

Idag släppte vi ihop Ralph och Björne. Ralph transporterades hem till Skåne igår av världens bästa Emily, och det känns himla spännande att ha honom hemma igen. Mindre spännande är att jag fick lite semester igår och la mig på operationsbordet för att skära bort extramaterialet på tummen och egentligen har stall- och hästarrest för att spara såret (som är sytt och infektionskänsligt). Och efter Ellenbebis ankomst blir en operation eller varför inte en rotfyllning lite "semestertid", där Ellenmamman kan vara för sig själv och känna sig som Ellenmamman f E (före Ellen). Nåja, det var en utsvävning. Emily fick lasta ur helt själv och även mocka åt Björne, eftersom jag inte får lov att få in äckliga hästbakterier i tummen. Ja, det är så jag belönar mina vänner som först tar hand om min häst och sen kör ner honom åt mig. :o

Hopsläppet gick bra. Ralph och Björne rusade runt och tyckte livet var toppen. Grimmor inventerades (med munnarna), isfläckar testades och befanns hala, och snön provrullades. Jag tror de kan bli vänner, de två bruningarna!

Oj, nu blev vi TVUNGNA att rulla oss.

Kolla Ralph, har du sett en så snygg mage någon gång?

Men vaddå Björne, har du sett så fint jag kan vinkla ihop bakdelen? Som ett dragspel!
Där kan du stå med din långa rygg!



Efter väl förättat varv från min sida med skadad tumme och allt är det dags för en kopp te.
Vilken ska jag välja? Dessa STÄNDIGA val vi står inför!

Kommentarer
Postat av: Kei

Naw, så gulligt att de härmar varann :)

Vad glad Ralphen måste vara nu när han har en riktig, egen vän!

2010-03-03 @ 23:16:37
Postat av: Irene

Det är rätt, det är så en slipsten ska dras! Vänner ska användas så man får full valuta för dem.



Skönt att hemtransporten gick bra! Måtte nu tummen sköta sig också så står du snart där och sprätter hästdynga omkring dig ska du se.

Postat av: Lotta

Alldeles underbara bilder <3. Tror de kommer att bli bundisar de där två. Hoppas att tummen läker snabbt!

2010-03-04 @ 08:50:04
Postat av: Bitte

Rakt på väsentligheterna: har du provat S.t Petersburg (gick ju inte att se texten på burkarna)? Perfekt som kvällste och förmodligen helt rätt för nyskurna tummar.

2010-03-04 @ 12:52:55
URL: http://www.dietdog.se/dogblogg
Postat av: Emily

Vad skönt att de funkar bra ihop de båda bruna. :) Jag tror Åke saknar en stor kompis, han får ju dras med småttingarna nu... ;)

KRAM

2010-03-04 @ 16:21:38
Postat av: Ylva

Håller tummarna för tummens läkning! ;-)

2010-03-05 @ 11:03:31
URL: http://mostermane.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0