Varför ljuger kameran?

Man kan tycka att när Ellenpappan gått och köpt ny kamera, borde den vara tacksam för att ha fått komma hem till Ellenfamiljen som ger den så mycket kärlek och dessutom tak över huvudet. Men tror ni den är det? Nej, det är en illasinnad mackapär, som de kallar Panasonic Lumix FZ38. Vad nu det är för j*vla namn? Varför måste kameramodeller heta FZ38? Nr 38 av vaddå? Illasinnade modeller som ljuger om sanningen? Och FZ - vad är det en förkortning av? Varför inte döpa dem, såsom Ikea gör, till vackra ord eller namn istället? Nikon Nattfjäril t ex. Eller Canon Karamellstång?

I helgen hade vi lite fint väder och Ellenfamiljen traskade till stallet, där Ellenmamman hasade sig upp på sin fina häst. I sadeln var Ellenmamman övertygad om att hon och Ralph var på väg tillbaka, men sen kom Ellenmamman hem och tittade på bilderna som Ellenpappan tagit. Och det var då kamerans lögnaktighet uppdagades.

Vems är de där rulliga låren? De får ju knappt plats i sadeln?! De kan ju inte tillhöra Ellenmamman, för hon går på Viktväktarna och är ute och går med Ellenbebisen jättemycket!



Om det är något Ellenmamman brukar vara glad för när det gäller hästen Ralph, är det att han har så lätt att sänka baken och höja sig fram. Såna där "upp-poppade" rumpor som visas på bilden har då Ralph ALDRIG haft!



Ellenmamman tycker det är ROLIGT att rida, så den där minen är ju ett falsarium.



Observera glädjen i Ellenmammans ansikte. Och kanske lårens rundning.



Ellenmamman sitter alltid i lodrät sits.

Kommentarer
Postat av: Emily

Ni hade ju iallafall fint väder... ;)



Haha, nä, jag tycker ni är fina båda två <3

Sen vet ju alla att kameran lägger på en sisådär tjugo kilo. Och gärna förvränger bilder lite efter tycke och smak. ;)

2010-03-22 @ 12:06:34
Postat av: Irene

Den dumma kameran borde ju vara döpt till Pantad. För övrigt tycker jag inte ni ska behöva hysa en sån illasinnad, illojal, illvillig tingest. Ge den till mig istället!

2010-03-22 @ 13:04:21
Postat av: carolina

Kameror är något av det värsta som finns, näst efter badrumsvågar.



Men nu är du ju tillbaka i sadeln och RIDER på Ralph igen! bara det är ju faktiskt ett ganska stort framsteg, och jag tycker alltså inte att det ser särskillt illa ut ;) Du sitter betydligt bättre än jag som inte kan har någon kontroll alls på mina armar och ben när jag försöker att rida dressyr.

2010-03-22 @ 18:51:36
Postat av: Marie

Tycker det ser jätte bra ut!

OM du nu råkar ha ngt för mkt på låren så kanske jag får påminna om att du varit gravid ganska nyss.

2010-03-22 @ 19:31:13
Postat av: Bella

Ha! Du är skitsnygg till häst ju.

=)

2010-03-22 @ 20:02:53
URL: http://bellapops.blogspot.com
Postat av: Ylva

Jadu, det finns ju anledningar till att en annan alltsom oftast håller sig på baksidan av kameran... Jag tror min kamera heter Nikon Puckopren, den ointelligenta kameran ;-) - den hittar på allt möjligt tok om man låter den hållas!



Oavsett vad Ellenpappans kamera försöker ljuga till så är du & Ralphie-boy skitsnygga tillsammans! :-)

2010-03-22 @ 20:28:24
URL: http://mostermane.blogspot.com
Postat av: Annica

Finns det foderlära som extra studie i din ridakademi? För det måste väl vara fodret som gör din häst så där välvårdad? Ellenmammans häst verkar förundrad över Ellenmammans ansikts utttyck. Men jag är säker på att det är glädje man skådar :-)

2010-03-22 @ 20:49:33
Postat av: A-K

Annica> vi har Emily att tacka för allt. Det är hon som tagit hand om honom hela den hemska vintern.

2010-03-23 @ 07:57:16
URL: http://anduin.blogg.se/
Postat av: Kei

Ok jag kan hålla med om att det inte var de snyggaste ridbilderna på er två men det är iaf ändå härligt att se er tillsammans igen. Kanske ni behöver en liten inkörningsperiod igen då ni "hittar knapparna"? (Men du har fina burna händer och en jättefin lodrät sits och på bild 2 och 3 ser det ju rätt bra ut!)



/Sa hon som inte törs posta en endaste ridbild på den lille brune :/

2010-03-24 @ 08:40:44
Postat av: Angela

Jag tycker också ni ser fina ut tillsammans och ryttaren ser något koncentrerad och sammanbiten ut, inget annat.

2010-03-24 @ 09:24:46
URL: http://www.sunnanahast.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0